עב / EN

כניסה מעוצבת: דלת פיבוט וקו אפס מאלומיניום

מדלתות אלומיניום בקו אפס ועד לדלתות שנראות כיצירת אמנות. דלתות האלומיניום בהתאמה אישית הן גולת הכותרת של הבית המעוצב

עולם הדלתות נחלק לשניים- דלתות פנים ודלתות כניסה. עוד לפני הממד האסתטי, חשוב להבין שהדלת מהווה את החיץ בין שני חללים- עליה להיות אטומה, אקוסטית ועמידה בפני שימושים תכופים על בסיס יומי. מבחינה ויזואלית משמשת הדלת כאלמנט שמחדד את הסגנון העיצובי בבית- דלת הכניסה מרמזת על המחכה בחללי הפנים, ומצידה השני, עליה להתמזג בהרמוניה עם מראה חלל המגורים. שוק דלתות הפרימיום הוא שוק נישתי, שמאופיין בשימוש בחומריות עשירה ויצירת מעטפת מותאמת אישית למי שמבקש להגשים פנטזיות וחלומות בביתו הפרטי. כניסתן של דלתות האלומיניום שינתה את חוקי המשחק והפרה את האיזון בשוק הדלתות, לטובה.

דלת-פיבוט-שקופה

 הכירו את דלתות האלומיניום

דלתות האלומיניום הן השחקן המרכזי בשוק דלתות הפרימיום, בעולם ועכשיו גם בישראל. ההבנה שמדובר בחומר איכותי, עמיד במיוחד ועם זאת קל מאוד, פתחה את המעצבים לעולם של אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות. אם בעבר, המשקל היה חסם עיקרי, בדרך להגשמת חזון עיצובי גרנדיוזי, הרי שהיום דלת בחיפוי פליז, נחושת או עץ, נראית עוצמתית ונוכחת אך משקלה קל בהרבה מדלת עם שלד ברזל. תכונותיו המתקדמות של האלומיניום, כמו גם העובדה שאינו נחלד ואינו דורש כל תחזוקה מיוחדת, מעלות את תג המחיר של החומר, והופכת אותו לחומר פרימיום. מצד שני כדאי לזכור שחומר שכזה מבטיח דלת עמידה לאורך שנים, כך שבחלוף הזמן, במבחן של עלות מול תועלת, גורף האלומיניום יתרון נוסף.

 דלתות אלומיניום – חומרים

האלומיניום הוא חומר עמיד מאוד, שמאפשר לחפות אותו במגוון עשיר של חומרים – החל מנחושת, ברונזה, גרניט פורצלן ועד סוגי עצים מיוחדים, ומעבר לכך משקלו נמוך מאוד באופן יחסי, לכן, גם דלת גדולה במיוחד, במידות שאינן סטנדרטיות, שנראית כבדה מאוד ובעלת נוכחות, היא דלת קלה.

שלד האלומיניום מאפשר כאמור להלביש עליו כל חומר גלם כך שהתוצר הסופי הוא תוצר פרימיום שמאפשר ליהנות מכל העולמות. בחירת חומרי החיפוי היא נגזרת של הטעם האישי והתקציב. כשמדובר בדלתות יוקרה מובילים את הקטגוריה חומרים אצילים כמו פליז, מתכות שעוברות תהליכי אוקסידציה מורכבים עצים מיוחדים ונוספים.

 דלתות אלומיניום בקו אפס

הפוקוס בתחום הדלתות מכוון בשנים האחרונות לדלתות אלומיניום בקו אפס. דלתות בקו אפס הן דלתות בהן המשקוף נסתר, כשהוא מוטמע בתוך הקיר, והמראה שמתקבל הוא של דלת שנראית בקו אחד עם הקיר. היתרון בדלתות אלומיניום בקו אפס הוא העמידותו והמשקל הנמוך. זאת הסיבה שדלתות אלומיניום בקו אפס הן המבוקשות וגם הפרקטיות ביותר.

כשהדלת בגוון הקיר, קשה להבחין בגבולות הדלת- מתי היא מסתיימת ומתי מתחיל הקיר. אם הדלת בגוון אחר, נשמר המראה המישורי והשטוח, והדלת נראית כיצירת אמנות שתלויה באמצע הקיר. דלתות אלומיניום בקו אפס החלו כדלתות פנים ועם התפתחות המוצר ועלייה בביקוש, הן הפכו להיות נפוצות גם כדלתות כניסה קו אפס בבתי יוקרה.

לצד דלתות האפס, ובמיוחד כשמדובר בדלתות בהתאמה אישית, ניתן לתכנן וליצור אלמנטים אדריכליים בעלי עומק, כמו דפנות עמוקות שיוצרות מלבנים פנימיים ונוספים, בהתאמה לטעם האישי.

 דלתות פיבוט מאלומיניום

דלת-פיבוט-מברזל

דלת פיבוט היא דלת שנראה כאילו מסתובבת על צירה. בניגוד לדלת צירים, כשפותחים את דלת הפיבוט, גם החלק הצמוד לשקוף נראה מנותק, והתחושה המתקבלת היא של דלת שמסתובבת על צירה. דלתות פיבוט מאלומיניום הן מהדלתות המרשימות והעוצמתיות ביותר, והן פותחה כאלמנט אדריכלי, בעל משקל אסתטי מובהק. אופן הפתיחה שלה והמראה שמתקבל בזכותו, הופכים אותה לבחירה של אדריכלים ומעצבים בעיקר בפרויקטים של דירות יוקרה ווילות רחבות ידיים צמודות קרקע. דלתות פיבוט מאלומיניום נהנות בנוסף מיתרון של פרקטיקה ומשקל נמוך.

את דלת הפיבוט מאלומיניום ניתן לקבל כדלת מכנית או דלת חכמה והיא מגיעה עם צירי פיבוט עליונים ותחתונים. כשמדובר בדלת פיבוט היא תהיה לרוב דלת רחבה, עוצמתית ומרשימה, מה שמדגיש עוד את היתרון של דלת פיבוט מאלומיניום שמבטיחה שלד אלומיניום עמיד שמאפשר חוויית משתמש נוחה.

מגנונים

דלת יפה ככל שתהיה, מקבלת את תו האיכות הסופי שלה, על בסיס המנגנון שמוטמע בה, במיוחד כשמדובר בדלתות כניסה. חשוב לוודא שהמנגנון שמוטמע בדלת הכניסה הוא מנגנון בטיחות שמאפשר ליהנות מראש שקט ולהבטיח שהעיצוב והגימורים המוקפדים פוגשים ברמת הביטחון והבטיחות הנדרשות. בנוסף, מנגנוני האיכות המתקדמים מאפשרים שליטה מרחוק בפתיחת ונעילת הדלת, מה שמעלה את רמת הנוחות אך גם את מידת הביטחון ויכולת השליטה מרחוק כשמדובר בילדים למשל.

מפרט טכני

דלת פיבוטהמפרט הטכני חשוב לפחות כמו הפן הויזואלי של הדלת וחשוב להקפיד עליו- מנגנון הפתיחה והנעילה והיכולת לשלוח מרחוק, שימוש בחומרי איכות הן של החלק החיצוני הנגלה אל העין, אך לא פחות חשוב, ואולי אף יותר, חומרי השלד, הנסתרים מהעין, אלו שקובעים במידה רבה את רמת האיכות של הדלת ואת היכולת שלה לשרת נאמנה את באי הבית למשך שנים רבות.

 פתיחה ונעילה

בדלתות הלאומיניום מבית פיירפליי, מותקן מנעול איכות מכני או חשמלי, MOTURA, תוצרת איטליה

הנעילה בדלתות היא באמצעות קודן אינטגרלי שמוטמע בדלת או קודן חיצוני שמסופק ומותקן על ידי הלקוח בהמשך. בדלתות החכמות קיים חיבור ישיר לחשמל מה שמייתר את הצורך בסוללות.

הנעילה והפתיחה מתבצעות באמצעות אפליקציה, פתיחה באמצעות טביעת אצבע או עם צ’יפ ייעודי.

הפתיחה המכנית שהופכת את הפתיחה לרגילה, מסייעת בשעת חירום או לשומרי שבת.

 סף תחתון אקטיבי

סף תחתון אקטיבי משולב בדלתות גם בדלתות מכניות וגם בדלתות חשמליות, והוא מחליף את המברשת העדינה שמותקנת בדלתות בין סוף הדלת לרצפה. הסף האקטיבי הוא למעשה סכין מתכת מדוקקת שעושה את אותה העבודה כשהיא עולה לתוך הכיס עם פתיחת הדלת ועם הסגירה היא יורדת מטה וחוסמת את האפשרות למעבר של לכלוך וחרקים.

 צירים סמויים

הצירים הסמויים הם נדבך נוסף ליצירת מראה מינימליסטי ונקי.

מדובר בפרט קטן אך חשוב מאוד מבחינת המראה הסופי שמתקבל.

שימוש בדלת ליצירת אשליה

דלת ברוחב כפול או דלת גבוהה במיוחד, ייצרו אשליה של גודל. את אשליית הגודל אנחנו מבקשים כדי ליצור רושם ונוכחות עוצמתית בכניסה לבית. דלת גבוהה ורחבה תראה תמיד גדולה מכפי מידותיה ולרוב היא גם תהיה מרשימה בהרבה מדלת במידות סטנדרטיות.

את משחק האשליות הזה ניתן לשלב גם בחללי הפנים- למשל- אם מדובר בחדר שינה או חדר רחצה קטן, דלת צרה וגבוהה במיוחד, תעניק אשליה של חלל גדול יותר, ועוד.

 דלתות בהתאמה אישית

דלתות בהתאמה אישית זאת הליגה הגבוהה ביותר שמאפשר שוק דלתות היוקרה. מדובר בעבודת חייטות שמקפלת בתוכה סטנדרטים בלתי מתפשרים של תהליכי ייצור, עבודת יד אומן מדויקת, שימוש סלקטיבי בחומרים האצילים היוקרתיים שמבטיחים מראה כובש, אך לא פחות, עמידות ואיכות, ומעבר לכל אלו- הדלת מיוצרת בהתאמה למידות, לסגנון העיצובי ולטעמו של הלקוח. הלקוח מעורב בתהליך- החל מבחירת החומרים, ממדי הדלת, הגימורים ועד לבחירת סוג הידית ואופן הפתיחה.

 הדלת כיצירת אמנות

דלת בהתאמה אישית היא סוג של יצירת אמנות. הלקוח הוא שמכתיב את החזון העיצובי ובהתאם לכך מעוצבת הדלת – המראה יכול להיות מראה של יצירה אבסטרקטית בעלת פני שטח עשירים ורב שכבתיים או יצירה מינימליסטית ששואבת השראות מעולמות יפנים. הלקוח והאדריכל שמלווה אותו הם חלק בלתי נפרד מתהליך התכנון מה שמאפשר קבלה של דלת שהיא One Of A kind.

 

 

SHARE IT