עב / EN

דלתות קו אפס

מידיות אינטגרליות ועד חיפויים מיוחדים- כל מה שחייבים לדעת על דלתות קו אפס – דלתות כניסה ודלתות פנים

דלתות אלומיניום בקו אפס

הפוקוס בתחום הדלתות מכוון בשנים האחרונות לדלתות אלומיניום בקו אפס. דלתות בקו אפס הן דלתות בהן המשקוף נסתר, כשהוא מוטמע בתוך הקיר, והמראה שמתקבל הוא של דלת שנראית בקו אחד עם הקיר. היתרון בדלתות אלומיניום בקו אפס הוא העמידות והמשקל הנמוך. זאת הסיבה שדלתות אלומיניום בקו אפס הן המבוקשות וגם הפרקטיות ביותר.

כשהדלת בגוון הקיר, קשה להבחין בגבולות הדלת- מתי היא מסתיימת ומתי מתחיל הקיר. אם הדלת בגוון אחר, נשמר המראה המישורי והשטוח, והדלת נראית כיצירת אמנות שתלויה באמצע הקיר. דלתות אלומיניום בקו אפס החלו כדלתות פנים ועם התפתחות המוצר ועלייה בביקוש, הן הפכו להיות נפוצות גם כדלתות כניסה בבתי יוקרה – דלתות כניסה מאלומיניום.

דלת אלומיניום כניסה

מהי הייחודיות של דלתות כניסה אלומיניום קו אפס?

קווים לדמותו של המראה המינימליסטי

המראה המינמליסטי כשמו כן הוא- חף מעומס, מטיף לקווים ישרים ומעודנים ומדגיש את התפישה העיצוב שמאמינה ב- MORE IS LESS. כל פרט שנבחר להשתלב בחלל, מנומק, ומתקשר בהרמוניה עם שאר הפריטים. דלתות הארונות יהיו אינטגרליות, כאלו שנטמעות בעיצוב הדלת ולא בולטות ממנה כלפי חוץ. משטחי העבודה בנטבח יהיו משטחים מדוקקים, גופי התאורה יהיו גופים גאומטרים- ישרים או עגולים, והם ימוקמו באופן מוקפד במקומות הייעודיים בחלל. הדלתות יהיו דלתות בקו אפס, שיוצרות מישור אחיד עם הקיר, ומדגישות בכך עוד את הקו המינימליסטי. גם כשמדובר בדלתות כניסה בקו אפס, הידיות יהיו לרוב ידיות אינטגרליות שמאפשרות לשמור על המראה.

לאלו חללים מתאימות דלתות בקו אפס?

דלת בקו אפס תתאים להשתלב החל מדלת הכניסה הראשית לבית וכלה בדלת לחללי האמבט, כמו גם חדרי השינה והשירותים בבית. דלת בקו אפס ניתנת להתקנה גם כדלת פנים וגם כדלת כניסה. כשמתכננים את הבית עם דלתות בקו אפס המראה כולו הופך הומוגני יותר ובעל מישור אחד ללא הפרעות.

 ידיות לדלתות קו אפס

בחירת הידית לדלת בקו אפס תלויה במסר העיצובי- אם תבקשו להטמיע את הדלת במישור הקיר, ולשמור על מינימליזם ושקט עיצובי, בחרו ידית אינטגרלית. במידה ותרצו להדגיש את מיקום הדלת, תוכלו לבחור ידיות מתכת בגימורים ובגדלים שונים – החל מידית מאורכת בקו ישר וכלה בידיות קטנות יותר. הבחירה מתבססת על הטעם האישי ועל החזון העיצובי. מבחינה תפעולית וחוויית משתמש כל הידיות הן ידיות איכות ידידותיות ונוחות לשימוש.

חיפויים לדלתות בקו אפס  

דלתות בקו אפס ניתן לחפות במנעד רחב של חיפויים- הן דלתות הפנים והן דלתות הכניסה. בסטודיו פיירפליי יידעו להציע לכם חיפויי עץ מיוחדים, חיפויי מתכת בהם נחושת, נחושת נוזלית, ברזל, פליז, חיפויי גרניט פורצלן ועוד ועוד.

אמצעי נעילה לדלתות קו אפס 

בדלתות קו אפס מבית פיירפליי משולבים מגוון פתרונות נעילה מתקדמים. בדלתות הכניסה מותקנים תמיד מנעולי האיכות האיטלקיים מבית מוטורה- מנעול חשמלי שניתן לשליטה על ידי קודן, באמצעות אפליקציה ידידותית או על ידי זיהוי טביעת אצבע. המנעול המתקדם עמו עובדים בפיירפליי, מותקן בתוך גוף הדלת, וגם החיבור לחשמל נסתר מהעין. דלתות חכמות מקובלות מאוד היום, בעידן בו מערכות בית רבות מחוברות למערכות של חשמל חכם. אם בחרתם בדלת חכמה יותקן בה מנעול חשמלי. בדלת רגילה יותקן מנעול מכאני, בשני המקרים מדובר במנעולי האיכות האיטלקיים מבית מוטורה.

דלת-פיבוט-שקופה

יתרונות דלת כניסה בקו אפס 

  • מראה קיר אחיד  – בחירה במשקוף נסתר וידית אינטגרלית  גורמת לדלת להטמע כחלק מהקיר, ומסייעת ביצירת קיר בעל מראה אחיד.
  • קו אסתטי מהודק – דלתות בקו אפס מדגישות קו הרמוני, שקט ונעים לעין.
  • התאמה לסגנונות עיצוב שונים – דלתות בקו אפס מזוהות עם הסגנון המינימליסטי, העכשווי. עם זאת דלת בקו אפס היא סוג של קנבס, כך שבאמצעות שימוש בחומריות ובצבע היא תשתלב היטב גם בסגנונות נוספים.
  • חיפוי דלת הכניסה– ניתן לחפות את חלקה החיצוני של דלת הכניסה בחיפוי זהה לחיפוי הקיר החיצוני ובכך ליצור מישור אחיד של הקיר והדלת.
  • דלתות קו אפס מאלומיום- דלת בקו אפס עם שלדת אלומיניום היא דלת עמידה מאוד, וגם קלה מאוד. המשקל הנמוך, מאפשר תפעול נוח.

בתוך הקטגוריה של דלתות קו אפס, ישנן דלתות פנים בקו אפס. מדובר בסוג שלתות שהביקוש אליו תופס תאוצה, בעיקר בשל המראה נקי שהן מעניקות לקיר – דלתות פנים בקו אפס הן דלתות שמותקנות בקו אפס עם הקיר, באופן שמייצר מישור אחד שטוח.

 מה ההבדל בין דלתות פנים בקו אפס לדלתות רגילות?

ההבדל בין דלתות בקו אפס לדלתות רגילות הוא הבדל של שמים וארץ. ראשית, האלמנט החשוב והמרכזי ביותר הוא המשקופים הנסתרים. דלת רגילה היא דלת שמשני צידיה יש משקופים שנראים לעין, ויש לה עומק- המשקופים מעניקים מסגרת, סוג של בית, לדלת, וזאת ממוקמת בעומק, כשמלפניה המשקופים. אין כל דבר רע במשקוף בולט, ומשקוף יכול להתקבל באופן מעוצב ומותאם לחלל, אך כשמדובר בדלת פנים בקו אפס, כל הקונספט הוא לייצר מצב שהדלת נראית ללא משקופים. דלת פני בקו אפס היא דלת שמגיעה עם משקופים נסתרים, שמוטמעים בתוך הקיר ומה שרואים, זאת דלתש שממוקמת בקו אחד עם הקיר. היחס למשקוף, וקו האפס עם הקיר הם למעשה שני ההבדלים המרכזיים בין דלת פנים בקו אפס ובין דלת פנים רגילה.

 לאיזה עיצוב מתאימות דלתות פנים בקו אפס?

דלתות פנים בקו אפס מתאימות לכל סגנון, וחשוב לבצע הפרדה בין מראה נקי, ובין שימוש בחומריות. מראה דלת פנים בקו אפס הוא מראה נקי מעצם הרעיון העיצובי שעומד מאחוריה, אך החיפוי הנבחר לדלת הוא שנותן את הטון. דלת בקו אפס מעניקה מראה הרמוני יותר, אחיד ומישורי. זה מראה שהעין אוהבת. הוא מעניק שקט, וזה חשוב כשגרים בתוך החלל. אם העיצוב נוטה יותר לקווים בוהמיינים החיפוי לדלת יהיה חיפוי נחושת מוכתמת שעברה תהליכי אוקסידציה, פליז מוברש במראה אמנותי ודומים נוספים, כך שהחיפוי יתקבל כסוג של יצירת אמנות. כשמדובר בסגנון כפרי, יבואו לידי ביטוי חיפויי עץ במראה גס, ברזל במראה חלוד ועוד. הסגנון העכשווי, המודרני, זה שמשלב נגיעות יפניות, מטיף למינימליזם ולכן כדי לקבל את המראה הזה השימוש יהיה בדלתות בגוון הקיר, כאלו שנטמעות בתוכו, ומנסות לעטות על עצמן את תפקיד הרואות ואינן נראות. הסגנון המינימליסטי עושה גם שימוש במתכות, אבל בניגוד לסגנון הכפרי והבוהמייני, עיבוד המתכת יהיה חלק, מדוקק, בקווים ישרים, ללא כל כתם או תוספת שתפריע למשטח המושחר לשדר ארשת מינימליסטית ומאופקת.

חומרים שמתאימים לדלת פנים בקו אפס

חשוב להבין שמה שחשוב יותר מהחומר שנראה לעין, הוא שלד הדלת. קצת כמו בספה- אם השלד אינו איכותי, הספה היפה תראה אחרת לגמרי לאחר מספר שימושים. אותו הדבר כשמדובר בדלתות. ברגע שהדלת מיוצרת משלד איכותי, אפשר להתאים לה את החומר הנבחר. כשמדובר בדלתות פנים בקו אפס, אפשר לבחור לחפות את הדלת בסוגי עצים שונים, בברזל במגוון גימורים, נחושת, פליז, במשטחי גרניט פורצלן במנעד רחב של פני שטח- החל ממראה שיש ואבן ועד מראה עץ וטקסטיל ורבים נוספים. ניתן לחפות את שני צידי הדלת בשני חומרים שונים, למשל כשמדובר בדלת לחדר הרחצה ניתן לחפות אותה בחומר אחד שפונה אל חלל השינה, ובחומר אחר בצד שפונה אל תוך חלל הרחצה.

  דלתות פנים בקו אפס – מוטמעות או בולטות?

דלתות פנים בקו אפס מעוצבות במטרה ליצור מראה אחיד בין הדלת לקירות שסביבה. לפעמים עיצוב הפנים של החלל מבקש לייצר מראה שטוח ואחיד בו הדלת מוטמעת והופכת להיות חלק אינטגרלי מהקיר. בפעמים אחרות מבקש מעצב הפנים, להשאיר את הדלת בגוון הקיר אך לייצר סביבה מרווחים שייראו כמסגרת מינימליסטית שמדגישה בעדינות את עצם קיומה של הדלת.

יש מקרים בהם מעצב הפנים או הלקוח עצמו, מבקשים לנצל את שטח הפנים של הדלת ודווקא להדגישו באופן ניכר לעין ומשמעותי, למשל, חיפוי הדלת בנחושת או בפליז עוצמתי ומלא נוכחות. ההתקנה בקו אפס, גורמת לדלת להיראות כיצירת אמנות שתלויה על הקיר. כדי להעצים את המראה הנקי, ולהעמיק את המסר העיצובי מומלץ לתכנן ידיות אינטגרליות שמדגישות עוד את המראה האחיד. 

עוד דברים שכדאי לדעת על דלתות פנים קו אפס מאלומיניום

דלתות פנים בקו אפס קיימות במגוון וורסיות בשוק. דלתות פנים בקו אפס מאלומיניום הן דלתות קלות יותר. האלומיניום מהווה את שלד הדלת, שהוא למעשה לב הדלת, והחומר המרכזי בייצורה. ברגע שהלב עשוי חומר קל, הדלת כולה קלה יותר, נוחה ונעימה לשימוש.

מעבר למשקל, האלומיניום הוא חומר עמיד ואמין מאוד, כך שאפשר להינות מדלת איכותית לאורך שנים ארוכות.

את שלד האלומיניום ניתן לחפות במגוון חומרים כאמור, בהתאם לסגנון העיצובי- נחושת, ברזל, עץ, גרניט פורצלן וזכוכית, בגימורים ובטקסטורות שונות. כשמדובר בדלתות פנים בקו אפס, חיפוי הדלת מתקבל באופן הרמוני ויש לו ערך מוסף ברמה הדקורטיבית. משום שליבת הדלת עשויה אלומיניום, ניתן לחפות אותה ביתר קלות, בחומרים שנחשבים כבדים, זאת משום שהשלד כאמור הוא שלד אלומיניום קל, כך שהמשקל הכולל, עדיין קל יותר מכל דלת פנים ממוצעת.

 פסי ניתוק בדלתות פנים קו אפס

דלתות פנים בקו אפס הן אלמנט דקורטיבי מעצם צורתן המינמליסטית, אך כדי להדגיש עוד את המראה הייחודי, כדאי להתייחס לפסי הניתוק. פסי הניתוק הם אותם מרווחים צרים שבין הדלת לגבולות שסביבה- רצפה, תקרה וצדדים. מראה המסגרת יוצר אשליה דל דלת צפה, מנותקת מה שמדגיש עוד את המראה המיוחד.  לעיתים אף ניתן לקבוע פס תאורה בחלקה התחתון או העליון של הדלת, והאור יחדור דרך חריץ הניתוק ויוסיף רובד ועניין למראה הכללי שמתקבל.

תכנון מפתחים בגדלים מיוחדים

דלתות הפנים משתלבות כדלתות כניסה לחדרי השינה, לחדרי מזווה, חדרי שירותים ורחצה ונוספים. בחלק מהמקרים, במיוחד כשנרצה לתת תחושה של גודל, נתכנן דלת גבוהה במיוחד- הגובה של הדלת יעניק תחושה של חלל רחצה גדול, גם אם בפועל מדובר בחלל קטן יותר. מעבר לגובה, השימוש בדלת פנים בקו אפס יוצר מראה נקי שמדגיש עוד את יצירת המרחב. ככל שהדלת תהיה מקטשטת פחות, וככל שהיא תראה כחלק בלתי נפרד מהקיר הסמוך לה, כך תודגש תחושת המרחב בחלל.

 דלתות בהתאמה אישית

דלתות פנים בקו אפס יכולות להיות מותאמות באופן אישי לפרויקט הספציפי. מדובר בעבודת אומנות של בעלי מקצוע מומחים בתחומם. תהליך הייצור של דלת מותאמת אישית, משלב תהליכי ייצור מורכבים שמשלבים טכנולוגיה מתקדמת עם עבודת יד פרטנית. דלת בהתאמה אישית היא דלת שמותאמת לסגנון העיצובי, ותהליך הייצור מאפשר ללקוח לבחור את החומרים, הגימורים ולשלוט על המינונים, כך שהתוצר הסופי יתאים באופן מיטבי לפרויקט ולדרישות הלקוח. 

סוגי ידיות

סוגי הידיות שמתאימות לדלתות פנים בקו אפס הן למעשה כל ידית שתמצא חן בעינכם – ניתן לייצר ידית ארוכה וצרה או ידית רגילה. אפשר לשחק עם גימורים שונים ולהפוך את הידית לסוג של תכשיט על רקע הדלת עצמה- למשל, דלת שחורה שמהווה רקע לידית פליז מוזהבת או דלת לבנה עם ידית שחורה ועוד ועוד. סוג נוסף של ידיות שכדאי לקחת בחשבוןן הוא ידיות אינטגרליות. הידית האינטגרלית היא חלק מהדלת. לרוב מדובר בסוג של מגרעת מוסתרת, כך שכשמסתכלים על הדלת לא רואים דבר, אך מדובר בידית מאוד קלה ונוחה לתפעול.

מה שמשפיע על בחירת הידית הוא הסגנון העיצובי- אם הסגנון משלב אלמנטים יםניים, הידית יגולה להיות ידית מתכת מורכת ומדוקקת, בגימור מושחר ואם רוצים להדגיש סגנון כפרי, הידית יכולה להיות ידית ברזל מאסיבית. מי שמבקש שקט עיצובי, ללא כל הפרעות, יבחר בידיות האינטגרליות.

 למה אדריכלים ומעצבים אוהבים דלתות פנים בקו אפס?

האדריכלים ומעצבי הפנים אוהבים דלתות פנים בקו אפס בעיקר בשל המראה הנקי שמייצרת דלת כזאת. השאיפה האדריכלית לניקיון עיצובי ולאסתטיקה, מובילה אדריכלים ומעצבי פנים רבים לחפש פתרונות שיאפשרו את קבלת הניקיון הזה. נכון שדלתות פנים בקו אפס מתחברות באופן טבעי לסגנון המינימליסטי, אבל הן עושות עבודה גם כשמדובר בסגנונות אחרים כמו הסגנון הכפרי לדוגמה. כשמדובר בסגנון הכפרי יש יותר אלמנטים גשמיים, לא מהוקצעים כמו משטחי עבודה מעץ בעיבוד גס, גופי תאורה גדולים מנחושת, סלים וכסאות אוכל קלועים מקש ושטיחי צמר בצבעוניות נוכחת. במקרה הזה השימוש בדלת פנים בקו אפס תהיה כדי לתת את הבמה לפריטים הכפריים, ולא ליצור דלת שתתחרה בהם. דלתות פנים בקו אפס הן דלתות שעוזרות לאדריכל ולמעצבי הפנים לקבל ביתר קלות ובדיוק, את המראה המבוקש בין אם מדובר בבית מינימליסטי ובין כשמדובר בבית כפרי במראה לא מהוקצע.

 

 

SHARE IT