עב / EN

פרופיל בלגי ברזל

פרופיל בלגי ברזל הוא הבלגי המקורי, בעל הקסם המיוחד. המכורים לברזל לא יחליפו אותו בשום פרופיל אחר. כל מה שחובה לדעת לפני שבוחרים

פרופיל בלגי ברזל הוא מהקלאסיקות שכנראה תמיד יהיו נכונות. פרופיל הברזל הוא הפרופיל האותנטי והעוצמתי ביותר במשפחת הבלגים. במהלך השנים נעשו נסיונות רבים לחקות את הפרופיל הייחודי, אך אוהבי המקור, לא יחליפו את הברזל בשום חומר אחר. הכתבה הזאת מקבצת את כל הפרטים שיש לקחת בחשבון כשמתכננים חלונות, דלתות, מחיצות, יחידות אקווריום בתוך החלל הביתי ועוד, עם פרופיל בלגי ברזל. במדריך הזה נעמוד על היתרונות, החסרונות, הטיפים העיצוביים וכל הפרטים הנוספים שכדאי לדעת על פרופיל בלגי ברזל.

דלת בלגית דו כנפית משולבת בזכוכית אסיד

מה זה בדיוק פרופיל בלגי ברזל?

הפרופיל הבלגי, הוא פרופיל ברזל, שמדגיש את השימוש בחומר גלם ראשוני, משלב עוצמתיות ונימה אסתטית. פרופיל בלגי ברזל הוא פרופיל דק, אבל לא דקיק. רוחבו בעל נוכחות שמדגישה את השימוש בחומר הגלם. הפרופיל הבלגי נצבע בכל גוון מבוקש, אבל המראה האותנטי ביותר מתקבל על ידי צביעתו בשחור. פרופיל בלגי ברזל מגיע במראה מדויק ומהודק אבל כזה שבורח מרישמיות, ולא נראה עשוי מדי. ניתן לסגור באמצעותו חלקים בבית ולייצר באמצעותו חדרים כמו משרד או חדר משפחה, הוא מהווה פתרון דקורטיבי ופרקטי ליצירת מחיצות פנים שחוצצות בין אזורי הבית השונים וניתן לבחור אותו גם כפרופיל לחלונות.

איך משפיעות החלוקות על המראה?

החלוקות הן אחד הסמלים המזוהים ביותר עם פרופיל הבלגי ברזל. החלוקות עצמן נתונות לטעמו של הלקוח, והן מאפשרות מחלוקות מינימליות כאלו שמחלקות דלת מסוימת לשניים ועד שטח חלון או קיר זכוכית אחר עם מגוון חלוקות ריבועיות. ככל שתרבו בחלוקות כך יודגש המראה של הפרופיל המיוחד.

פרופיל בלגי ברזל – גדלים וצורות

הפרופיל הבלגי משתלב היטב בחלונות צריח צרים מאוד ועד ויטרינות רחבות ידיים. בכל אחד מהמקומות הוא מקבל פרשנות שונה. כשמתכננים בית שלם, כדאי לשלב את אותו הפרופיל בכל החלונות, אך כשמדובר בבלגי, החלוקות על גבי הזכוכית לא חייבות להיות זהות- יכול להיות שדווקא בויטרינה הגדולה שפונה אל שטחי החוץ, תבחרו בחלוקות מינוריות יותר, לעומת מחיצה שבין הסלון לחדר השינה בה תוכלו לתכנן חלוקות רבות יותר. אין חוקיות מסוימת, בסוף מדובר בטעמכם האישי.

יצירת חללי אקווריום ומחיצות בלב הבית

העבודה עם הפרופיל הבלגי מאפשרת ליצור בלב הבית חללי אקווריום ובתוכם פונקציות כמו משרד ביתי, פינת טלויזיה, חדר משחקים ועוד. יופיו הרב של הפרופיל הבלגי מעניק לאקווריום ערכים מוספים גבוהים של אסתטיקה ועדינות. המראה השקוף בלב החלל מייצר עניין רב, וברמה הפרקטית, חלל אקווריום שכזה מאפשר להתנתק מהנעשה סביב, מבלי להתנתק לגמרי. ניתן לייצר חלל שקוף לגמרי או לשחק עם מגוון זכוכיות חלביות או זכוכיות עם דוגמה עליהן, שיוצרות הפרדה מודגשת יותר. אופציה נוספת היא לייצר משחק עם הברזל ממנו עשוי הפרופיל- אפשר לייצר מעטפת ברזל סביב האקווריום בגובה מסוים, וממנו ועד למעלה למקם זכוכית שקופה. המשחקים הם עניין של טעם אישי ושל הפונקציות והצרכים שנדרשים עבור דיירי הבית. לצד חללי האקווריום, ניתן לקחת פרופיל בלגי ברזל בחשבון כשמתכננים חציצה של קירות פנים, למשל בין אזור הסלון לחדרי השינה, בין חלל הרחצה לאזור השינה בחדרי המאסטר ועוד. חציצה שכזאת תראה מרווחת יותר מקיר, והיא תתאים כדי לייצר תחושת מרחב בחללי הבית הפנימיים. (למקם באזור הזה תמונות מספר 1 ו- 2)

פרופיל בלגי אלומיניום

לאיזה אזור בבית מתאים חלון עם פרופיל בלגי?

הפרופיל הבלגי מתאים לכל אזורי הבית. יש מי שמתכנן את דלת הכניסה לבית עם פרופיל בלגי ברזל, חלונות המטבח, הויטרינות שמחברות את הסלון עם שטחי החוץ, מחיצות פנים שנפתחות לצדדים, חלונות חדרי השינה וחדרי השירות, תחימה של חללים בלב הבית ועוד ועוד. אין מקום שבו לא יתאים פרופיל בלגי ברזל. מה שכן יכול להשתנות הוא נושא החלוקות, עליהן נדבר כאן בהמשך הכתבה.

מה כדאי לקחת בחשבון כשמתכננים פרופיל בלגי ברזל?

פרופיל בלגי ברזל הוא פרופיל דומיננטי וחשוב וכדי לייצר מראה מדויק חשוב לקחת בחשבון מספר נקודות –
צבע הפרופיל – הבחירה בגוון מאפשרת לדייק את ההתאמה לסגנון- פרופיל בגוון שחור יוצר מראה בנימה אורבנית, בעוד פרופיל בגוון שמנתי יתאים למקרה שמעוניינים להעצים את המראה הכפרי. השחור הוא מהגוונים המובילים כשמדובר בפרופיל הבלגי, בגדר קלאסיקה שתמיד תהיה נכונה.
תכנון החלוקות – אם כל החלונות והמחיצות הפנימיות ישלבו פרופיל בלגי ויהיו מרובי חלוקות, עלול להיווצר עומס מיותר, לכן יש לייצר מינון ואיזון בחלוקות. כשמתכננים את פריסת החלוקות של הפרופיל הבלגי מומלץ להתייחס אל הבית כולו כדי ליצור הרמוניה- אם הויטרינה הגדולה תוכננה ללא הרבה חלוקות, חלון המטבח הסמוך לה יהיה עם חלוקות רבות יותר וכן הלאה.

תכנון חלונות קבע וחלונות נפתחים – במערך החלונות הכללי לא כל החלונות חייבים להפתח. כדי לייצר התאמה פרקטית ובמטרה לעמוד בתוך מגבלות התקציב, כדאי לתכנן היכן יהיו המקומות שבהם החלון נפתח. החלונות הנפתחים צריכים להתמקם במיקומים פרקטים- למשל אם במטבח החלון שלכם גדול אפשר לדאוג שחלקו המרכזי ייפתח והחלקים בצדדים ישארו קבועים, או אם יש לכם ויטרינה רחבה במיוחד, אפשר לתכנן דלת עם פרופיל בלגי ברזל במרכזה, וכל שאר השטח נשאר קבוע, או לפחות חלק גדול ממנו. בתוך החלק הקבוע ניתן ליצור שניים שלושה מקומות בהם החלון נפתח ומאפשר כניסה של אוויר. החלקים הקבועים יעלו פחות מתכנון חלון שנפתח, לכן, חשוב לתכנן היכן תרצו חלון קבוע, היכן תרצו חלון נפתח ואיפה יהיה נכון לשלב דלת מפרופיל בלגי ברזל.

בחירת ידיות לחלון או חלל עם פרופיל בלגי ברזל
ידיות לחלונות עם פרופיל בלגי ברזל, או כשמדובר במחיצות או חדרי זכוכית שקופים, יכולות להיות כל ידית, אך לבחירה קיימת השפעה על הסגנון העיצובי- ידיות מתכת או פליז, שיגיעו לרוב בצורות מעוגלות ומאורכות, הן ידיות שידגישו את המראה הכפרי. מדובר בידיות שנראות כתכשיטים והן מוסיפות חן רב ומדגישות את הקו האסתטי. כשמדובר במראה מינימליסטי יותר, וחללים בעלי אופי אורבני, הידיות יהיו פחות מודגשות ולעיתים אף יטמעו בתוך הפרופיל עצמו.

חלונות פרופיל בלגי ברזל בהתאמה אישית

חלק עיקרי בתכנון החלון הבלגי הוא ההתאמה האישית- אין כמעט חלון בלגי אחד שדומה למשנהו. כל אחד יוצר את החלוקות שמתאימות לו – יש מי שאוהבים ריבוי חלוקות, כך שנוצר מגוון רב של ריבועים ומלבנים על גבי הזכוכית ויש מי שמעדיפים חלוקות מינימליות בלבד- בטווח הזה בין המינימום למקסימום, קיים מנעד רחב של אפשרויות. מעבר לחלוקות, נכנס גם נושא הצבע- אותה חלוקה בדיוק, תתקבל באופן אחד כשגוון הפרופיל יהיה שמנתי, ובאופן אחר אם הבחירה תהיה בגוון שחור. בנוסף, גם הבחירה בזכוכית ניתנת להתאמה- אפשר לשלב זכוכית שקופה, זכוכית חלבית, זכוכית גלית או כל דוגמה אחרת.

המראה האותנטי של פרופיל בלגי ברזל

פרופיל בלגי ברזל הוא הפרופיל שהיה הסמן הימני בתחום הפרופילציה כשביקשו לעבור מפרופילי עץ לפרופילי ברזל. השימוש בעץ קיים גם היום, אך הוא מיוצר באופני עיבוד מתקדמים יותר שמתאימים לתקופה הנוכחית. הדור הקודם של פרופילי העץ היה במראה מיושן, ועם החשיבות שתפסה הגישה האסתטית, עלה הביקוש לפרופילי ברזל. הפרופיל הבלגי עבר טרנספורמציות וגם בשוק האלומיניום ניסו לחקות את הפרופיל שהפך מבוקש מאוד. הפיתוחים בשוק האלומיניום יצרו פרופיל בלגי שאכן מתכתב עם המראה, אך מי שאוהב את המקור- פרופיל בלגי ברזל, לא יוכל להתפשר בשום אופן. לפרופיל הבלגי המקורי מהברזל יש נוכחות שונה- בעוד האלומיניום נקי מאוד, כמעט סטרילי למראה, פרופיל הבלגי ברזל פחות מהוקצע, אינו רשמי ומשאיר מקום למראה אותנטי.

למה מעצבי פנים אוהבים את הפרופיל הבלגי?

הפרופיל הבלגי ובמיוחד פרופיל בלגי ברזל מייצר נוכחות מרשימה שלא ניתן להתעלם ממנה. המשקל שמקבל פרופיל בלגי ברזל בחלל, הוא גדול ומשמעותי בין אם בחרו לשלבו בחלונות הבית, בחדרי זכוכית שקופים, כמחיצות פנים, כדלתות כניסה או בכולם ביחד.
התוצר הסופי מציע פרופיל מרהיב, כזה שנאמן לחומר, לא מנסה להיות נקי מדי ומבקש להדגיש מראה פחות מהוקצע. זאת הסיבה שאדריכלים ומעצבי פנים רבים אוהבים את הפרופיל הבלגי ובוחרים בו לפרויקטים השונים שלהם. בנוסף, נוטים האדריכלים והמעצבים לבחור בחומרים שקרובים למצבם הראשוני, הגולמי, ובחירה בפרופיל בלגי ברזל, מאפשרת לשמור על המראה הטבעי של הברזל, בעיבוד מינימלי שנצמד למראה הטבעי.

SHARE IT