עב / EN

מעקה כבלי נירוסטה

מעקה כבלי נירוסטהמראה מיתרים מעודנים לצד עוצמת החומר ומשחקי צללים – כל מה שאתם חייבים לדעת על מעקה כבלי נירוסטה

לצד מעקות ברזל ומעקות פליז, מקבלים מעקות הנירוסטה תשומת לב מצד מעצבים ואדריכלים. את מראה כבלי הנירוסטה הדקורטיבים אפשר לפגוש בגשר המיתרים, של האדריכל הספרדי קלטרווה, בכניסה לירושלים ובמקומות נוספים בארץ ובעולם. החידוש הוא נוכחותם של כבלי הנירוסטה במרחב המגורים הפרטי. השילוב של פן אסתטי עם עמידות ואיתנות של החומר, מעניקים לכבלי הנירוסטה ערכים מוספים חשובים.

מה ההבדל בין מעקה כבלי נירוסטה למעקה ברזל או מעקה עץ?

כבלי הנירוסטה נראים כמעין מיתרים שעומדים ניצבים אחד לצד השני, עם מרווחים שווים ביניהם. מעקה ברזל או עץ הם מעקות שהאלמנט שמחבר בין כל חלקיו, נראה לעין, בעוד כבלי נירוסטה מדגישים מראה צף, תלוי, עם תחושה של ניתוק.

מעקה נירוסטה

לאיזה עיצוב מתאימים כבלי נירוסטה?
מעקה כבלי נירוסטה מתאים בעיקר לחללים בהם מבקשים להדגיש קו מינימליסטי. המעקה ישתלב היטב בחללים אולטרא מודרניים שעושים שימוש בחומריות וצבעוניות מונוכרמטיות כמו בטון וברזל. במקרים רבים הקיר שממול מעקה כבלי הנירוסטה, ישאר חלק, בגוון בהיר מאוד, כך שבשעות מסוימות של היום, האור הטבעי ייצור משחקי הצללה מרהיבים של כבלי הנירוסטה על הקיר הבהיר.
במקרים אחרים ישמשו כבלי נירוסטה כמעקה שיצור איזון מתבקש בחלל ספון עץ- העץ הוא אחד החומרים הקלאסיים והנפוצים ביותר בעיצוב הבית, אך לעיתים, במיוחד כשמדובר בחיפוי קירות, מראה העץ יכול לייצר עומס מסוים. שילוב של מעקה כבלי נירוסטה יכניס לחלל מראה מרחף, מרווח ומאוורר והוא יאזן את מראה העץ.

למה דווקא נירוסטה?
הנירוסטה היא פלדת אל חלד, שאינה מפתחת קורוזיה, נחשבת חומר עמיד מאוד והיא משרתת את תעשיות הבניה, כלי הבית והמטבחים, וניתן לפגוש אותה בנוסף בעולמות מכשירי החשמל, חיפויי בתים ונוספים. הנירוסטה נחשבת חומר שניתן למיחזור ב- 100 אחוז ולכן נחשבת חומר ידידותי לסביבה. כבל נירוסטה הוא כבל חזק מאוד שמשמש ימאים ובנאים, ובשנים האחרונות הוא חדר יותר ויותר אל תחום הבניה הפרטית שנהנית מאיתנות החומר, אך לא פחות, מהתרומה האסתטית והסגנונית שלו לחלל.

כבלי נירוסטה – מרווחים?
עוד לפני החשיבה על הפן האסתטי, למרווחים בין כבלי הנירוסטה קיימת משמעות בטיחותית והיא חשובה עוד יותר מהפן האסתטי. תהליך הייצור בסטודיו פיירפליי נערך בהתאמה לתקני הבניה והוא מבטיח יצירת מעקה עם מרווחים בטיחותיים. בתוך המרווח של מה שמאפשר התקן, אפשר לשחק ולשלוט על המרווחים הרצויים – החל ממקסימום מרווח בין כבל נירוסטה אחד לשני ועד מרווחים קטנים שיוצרים מראה צפוף מאוד. כל מראה והקסם שלו, והוא תלוי בעיקר בסגנון העיצובי.

מעקה כבלי נירוסטה

מעקה כבלי נירוסטה – החיבור לרצפה

בחיבור כבלי נירוסטה לרצפה נדרשת רמה מקצועית גבוהה שתבטיח קיבוע איתן ועמיד לאורך שנים. לצד זאת, יש מי שמבקש להעניק יחס עיצובי לנקודת החיבור ולהתסכל עליה כעל אובייקט עיצובי. החיבור לרצפה יכול להיות באמצעות אלמנטים נוספים מפליז או מחומרים אחרים, ובכך להעצים ולהעמיק את העניין העיצובי. כבל הנירוסטה נשאר נקי ללא רבב, ורק המפגש שלו עם הרצפה מייצר מוקד עניין מעוצב. באופן הזה נשמרים ההרמוניה והמראה המינמליסטי, והתוספת מתקבלת כתשומת לב סמלית, אך נוכחת, כזאת שאינה משתלטת.

מידת המתח הרצויה במעקה כבלי נירוסטה

חלק מהיופי, כשמדובר בכבלי נירוסטה הוא המתח שבכבל עצמו. כבל שאינו מתוח, פוגע במראה המעקה כולו. כבלי נירוסטה שמרכיבים את המעקה הם כמו מיתרים מעודנים, מתוחים וישרים שיחד יוצרים את עוצמתו המיוחדת של המעקה. מעבר לעובדה שכבל רפוי אינו בטיחותי, המראה שלו יפגום ברצף של הכבלים המתוחים. התקנת מעקה שמורכב מכבלי נירוסטה היא התקנה שדורשת התמחות, ומידה נדרשת של מיומנות. סטודיו פיירפליי מלווה את הפרויקטים משלבי התכנון המוקדם ועד להתקנה בפרויקט. מעקה מכבלי נירוסטה הוא אחד מתחומי ההתמחות העיקריים של הסטודיו – הן בהיבטים התכנוניים והן בשלב ההתקנה בבית הלקוח.

מעקה כבלי נירוסטה – התייחסות להיבטים קונסטרוקטיבים

עבודה על כבלי נירוסטה דורשת מומחיות וקפדנות בתהליך הייצור. בעוד שמעקה יצוק או מעקה עץ יהיו לרוב רחבים ובעלי נוכחות, כבלי הנירוסטה אינם מייצרים מאסה, ובעת הייצור וההתקנה יש להתייחס לנושא של בטיחות, נשיאת עומסים והיבטים קונסטורקטיבים נוספים. כבלי הניסרוסטה יכולים להגיע כמעט לכל גובה. החיבור שלהם לתקרה ולקרקע חייב להיות בהתאמה לחישובים הקונסטרוקטיבים ולייצר את הביטחון הנדרש למשתמשים.
סטודיו פיירפליי מומחה בתכנון, ייצור והתקנה של מעקות כבלי נירוסטה. היכולת המוכחת של הסטודיו לייצר מעקות כבלי נירוסטה בהתאמה למידות הבית, תוך התחשבות במכלול ההיבטים הקונסטרוקטיבים, הפכה אותו לסטודיו המוביל בתחום בישראל.

מעקה כבלי נירוסטה בהתאמה אישית

מעקה כבלי נירוסטה בהתאמה אישית

מעקה כבלי נירוסטה אינו מוצר מדף והוא דורש התאמה אישית לפרויקט שבו הוא עתיד להיות ממוקם – הגובה בין שני הקצוות שביניהן נמתחים הכבלים, משתנה מפרויקט לפרויקט, מידת הצפיפות של הכבלים מכתיבה את כמות הכבלים בהם נעשה שימוש ועוד ועוד. סטודיו פיירפליי מעניק מעטפת אינדווידואלית של תכנון בהתאמה אישית – החל שלב התכנון ועד ההתקנה בתום התהליך. באופן הזה ניתן לדייק את הפרטים כך שהתוצאה הסופית יוצרת דיוק עיצובי ותכנוני והיא גם המתאימה ביותר ללקוח שהיה מעורב בעת תכנון המעקה.

מתי החלו אדריכלים ומעצבים לשלב כבלי נירוסטה בפרויקטים שלהם
בעשור האחרון, לא מעט אדריכלים החלו לעשות שימוש בכבלי נירוסטה למעקה מדרגות בבתים פרטיים שתכננו. אדריכלים שתרו אחר משחקי אור וצל מצאו בכבלי הנירוסטה אפשרויות נרחבות למשחק, כאשר האור שחודר מבחוץ מאפשר היטלי צללים של מראה הכבלים על הקיר שממול. כבלי הנירוסטה מתקבלים היטב בבתים שמאופיינים בפלטה מונוכרומטית ובחומרים בסיסיים וגולמיים כמו אבן, בטון ופלדה והם מהווים אלטרנטיבה מלאת תחכום למעקה הביתי המחבר בין מפלסי הבית השונים. מעקה כבלי הנירוסטה שומר על ייחוד רב- בניגוד למעקות אחרים, מוכרים יותר, מדובר בסוג חדש יחסית של מעקה, ולכן הוא יוצר במקרים רבים, עניין רב יותר.

מעקה כבלים

SHARE IT